Vzhledem k plodné diskusi a "velkému" zájmu připojuji toto:
1. Odkaz na podrobný popis závad na STK (tj.to co nám můžou vytknout)
http://www.stk-myto.info/kontrolni_ukony_01052012.pdf
2. Vysvětlení co znamená závada A, B, C.
A) lehká závada - nemá zásadní vliv na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (zatím bezprostředně neohrožuje bezpečnost provozu) - vozidlo projde úspěšně TP
B) vážná závada - ovlivňuje provozní vlastnosti vozidla, ale neohrožuje bezprostředně bezpečnost jízdy vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích - vozidlo je hodnoceno jako dočasně způsobilé k provozu, závada musí být odstraněna a provozovatel je povinen zajistit přistavení vozidla k opakované technické prohlídce (do 30 dnů bude kontrolováno pouze odstranění zjištěných závad)
C) nebezpečná závada - bezprostředně ohrožuje bezpečnost jízdy silničního vozidla nebo bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nebo ohrožuje životní prostředí - vozidlo je hodnoceno jako nezpůsobilé k provozu; provozovatel je povinen zajistit odstranění nebezpečné závady, přistavení vozidla k opakované technické prohlídce (do 30 dnů bude kontrolováno pouze odstranění zjištěných závad)
3. Jeden z prvních příkladů:
Bod č.1 (Popis závad, strana 67 - kapitola 5.2.2.4
- Použití širšího nebo menšího (např.z 18" na 17") ráfku s kvalitnější pneumatikou (moderní tvar, nižší profil) než je psáno v originálním (a tudíž starém, době vydání poplatnému) TP.
Řešení:
Zajistit, domluvit tento problém jako vyjímku, která nemusí být uvedena ve velkém TP - stačilo by tedy zařazení do kategorie závad typu A.
PS.Než něco odepíšete nejprve se několikrát zhluboka nadechněte, zamyslete se a pište pouze konstruktivní odpovědi. Mlčeti zlato, neztrapňujte se, prosím.