od thruxton » 4. 12. 2010 17:15
Kdyby ty ČZ byly spolehlivé a výkonné,tak by vyhrávaly-jenže nebyly.Kdysi za svazarmu nebyl problém s dílama,takže pro nikoho nebyl problém třeba dvakrát za sezonu vyměnit spojku,generálkovat kliku,měnit kola v převodech atd.Dneska je to ale náročnější a dražší,tento motor spravovat.Jak říkám,měli jsme jich s klukama několik,a pořád něco.Co vím,tak jednomu se když ladil karbec a turoval to na volnoběh,dokonce rozletěl píst a zničil půlku motoru..Prostě výkon nic moc,vibrace otřesné,a spolehlivost mizerná.Proto tyto ČZ neměly úspěch a byly dobré tak na nějaké krajské přebory.Aještě co se týče spotřeby-když s tím budeš jezdit po cestě a lehtat to,tak to zadřeš pro nedostatečné mazání,když to budeš honit tak budeš jezdit tak za osm litrů,což jem myslím si vzhledem k výkonu motoru naprosto nepřiměřené.Takže ať se kdo cítí coby obrovský tvrďák,za mě toto rozhodně ne,to mi přijde spíš směšné než tvrdé.
A Hlavo XBR-já psal o ČZ- ty tu mícháš JAWU tramvaj.To je úplně jiná motorka-za prvé je to 360 ne 380ccm,a za druhé ta už na tom není tak konstrukčně ani co se týče spolehlivosti špatně.Já měl 360 bitraka-a musím říct že s ním takové problémy nebyly.Navíc některé konstrukční řešení motoru má parádní-kazetová šestistupňová převodovka,kterou je možno vyměnit bez demontáže motoru,klikovka kterou je možno vyměnit bokem rovněž bez demontáže motoru z motorky.Však taky ta motorka co by nová se prodávala za několikanásobek té Čezety a dneska je to velice ceněná motorka.