Jawa/ČZ

Diskuze o motorkách ve stylu caféracer.

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod HlavaXBR » 4. 12. 2010 11:33

Koukal jsem na ni na motorkaři.cz maj taky diskuzi ("duchaplnou") :lol: jestli to má ten motor v TP byl by z toho asi cafe racer parádní dát tomu cromový blatníky z 634 sedlo třeba originál bobek z čz cross výfuky vhodný k takovýmu motoru a je z toho stroj jak lusk :P
NULLI SECUNDUS !
HlavaXBR
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 78
Registrován: 29. 10. 2010 19:20

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod thruxton » 4. 12. 2010 14:41

Tak z toho by párádní cafe nebyl,jedině že by někdo chtěl víc shánět díly a spravovat než jezdit.Motokrosových ČZ-380-tek(říkalo se tomu pětistovka,ale pouze proto že to bylo dělané do třídy 500,jinak to ten objem nemá) jsem měl několik,a můžu říct že ta konstrukce je špatná-nespolehlivá,a to v terénu,na silnici to bude ještě o dost horší.
thruxton
 
Příspěvky: 82
Registrován: 30. 3. 2010 21:23

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod HlavaXBR » 4. 12. 2010 15:16

Se spolehlivostí souhlas měl jsem Jawu "tramvaj" objem je jak píšeš, je to 380 přesto by z toho parádní cafe byl protože cafe nejsou motorky pro princezny a chlapi co je staví a jezdí se přes ledasco přenesou ;)
NULLI SECUNDUS !
HlavaXBR
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 78
Registrován: 29. 10. 2010 19:20

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod Dančic » 4. 12. 2010 15:46

otec kdysi 380 jezdíval ... stále ji vlastní a ohledně spolehlivosti si prý na tu mtoroku nikdy nemohl stěžovat, spolehlivosti by se prý nebál... Kdysi jel jeden závod na čz 125 a to se mu rozltělo velmi kvalitně a prý to sypáky vcelku byly, ale ty půllitry prý byly spolehlivé moto.. aspoň to říkal
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod thruxton » 4. 12. 2010 17:15

Kdyby ty ČZ byly spolehlivé a výkonné,tak by vyhrávaly-jenže nebyly.Kdysi za svazarmu nebyl problém s dílama,takže pro nikoho nebyl problém třeba dvakrát za sezonu vyměnit spojku,generálkovat kliku,měnit kola v převodech atd.Dneska je to ale náročnější a dražší,tento motor spravovat.Jak říkám,měli jsme jich s klukama několik,a pořád něco.Co vím,tak jednomu se když ladil karbec a turoval to na volnoběh,dokonce rozletěl píst a zničil půlku motoru..Prostě výkon nic moc,vibrace otřesné,a spolehlivost mizerná.Proto tyto ČZ neměly úspěch a byly dobré tak na nějaké krajské přebory.Aještě co se týče spotřeby-když s tím budeš jezdit po cestě a lehtat to,tak to zadřeš pro nedostatečné mazání,když to budeš honit tak budeš jezdit tak za osm litrů,což jem myslím si vzhledem k výkonu motoru naprosto nepřiměřené.Takže ať se kdo cítí coby obrovský tvrďák,za mě toto rozhodně ne,to mi přijde spíš směšné než tvrdé.
A Hlavo XBR-já psal o ČZ- ty tu mícháš JAWU tramvaj.To je úplně jiná motorka-za prvé je to 360 ne 380ccm,a za druhé ta už na tom není tak konstrukčně ani co se týče spolehlivosti špatně.Já měl 360 bitraka-a musím říct že s ním takové problémy nebyly.Navíc některé konstrukční řešení motoru má parádní-kazetová šestistupňová převodovka,kterou je možno vyměnit bez demontáže motoru,klikovka kterou je možno vyměnit bokem rovněž bez demontáže motoru z motorky.Však taky ta motorka co by nová se prodávala za několikanásobek té Čezety a dneska je to velice ceněná motorka.
thruxton
 
Příspěvky: 82
Registrován: 30. 3. 2010 21:23

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod HlavaXBR » 4. 12. 2010 18:19

Tak to jsem nevěděl já si tu "tramvaj" koupil v sedmnácti protože v tý době sem za 22 tis. nic jinýho výkonýho nesehnal měl jsem ji přestavěnou ze sportovního průkazu na obyčejnej TP na jezdil jsem na ní tísíce km po ČR a jednou jsem na ní byl i v rakousku a spolehlivá byla spotřeba byla obrvská s původním bingem kolem 14l pak jsem tam dal karbez z 250 MZ tak to jelo za 10 ale už ne tak zuřivě každopádně jsem se na týhle motorce učil tak že nějaký nářky na vibrace a nepohodlí sem si u motorky nikdy nestěžoval jsem zvyklej. Urazil jsem na ní nekolikrát i 500 km denně jedinej problém byla malá nádrž i když to zní směšnětak tenkrát bylo těch pump přeci jen míň a já musel co 100 km tankovat. No každopádně jsem poučenej nevěděl jsem že ty čz na tom byly tak špatně u nás jsme byli ve vsi tři crosaři a včichni jsme měli jawy :)
NULLI SECUNDUS !
HlavaXBR
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 78
Registrován: 29. 10. 2010 19:20

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod thruxton » 4. 12. 2010 19:01

Tak to jste měli štěstí,že jste všichni posháněli ty Jawy.Protože zatímco těch zetek bylo na prodej plno vyloženě za pár tisíc,tak soutěžních Jaw bylo jak šafránu,sehnat je bylo problém a ceny byly od 20tis. nahoru.Jejich výhoda však byla v tom,že je to soutěžák a tudíž měly místo sportovního průkazu běžný TP,spz, a dalo se s nimi jezdit po cestě,i když dělaly stejný kravál jak motokrosy a člověk s tím byl všude středem pozornosti.Spotřeba ale obrovská-já s tím jezdil po cestě jen přejezdy do terénu(nebylo tudíž třeba to převážet na vozíku),na běžné ježdění po silnici je ten motor absolutně nevhodný(kdo nevěří ať si to koupí a pak uvidí,o té zetce ani nemluvím,šílený vibrace,kravál-když se utlumí výfuk tak rapidně klesne výkon a stejně bude rachotit samotný motor-hnusný zvonivý zvuk,studené starty jsou pro otrlé,kdo nemá 180cm a patřičnou váhu,tak má problém to nahodit-má to totiž velkou kompres a startpáka jde těžko.Paradox je,že třeba půllitr kawa jde na starpáce lehce i rukou,přitom výkon má nesrovnatelný a všechno ostatní taky.Prostě když srovnám zetku a kawu obě třeba z 80. roku,tak jsou to dva úplně odlišný světy,prostě krosová motorka(kawa) a její karikatura(zetka).
thruxton
 
Příspěvky: 82
Registrován: 30. 3. 2010 21:23

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod Dančic » 4. 12. 2010 22:33

spotřeba zetky je naprostá pravda.. žere to příšerně a s těma zvukama .. joo zkrátka ono v tom "břáňá"

soutěžní Jawy jsou trochu jiná pohádka, to je fakt. Bly podle mě velmi dobře vymyšlené a propracované, škoda, že tyto závodní technologie trochu nepronikly do sériové výroby... A převodovka Jaw, vím o jednom jezdci, který jezdí tramvaj a převodovka se mu na tom vysypala několikrát a pořád nemohl zjistit čím to, nevím zda už to nějak vyřešil nebo ne, jinak jsem to neslyšel nikde od nikoho... Soutěžní Jawy jsou bezpochyby výborné terénní stroje z té doby a je pravda, že ČZ se na ně vůbec nehrabala, ale kdo byl na veteran crossu v Přerově letos, tak viděl, že jednu kategorii obsadili starší pánové a mistři sportu na strojích ČZ, anglické mtorky se na ně díky váze vůbec nehrabaly a taky díky pilotům, oba jeli famózně :shock:
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod Čurda » 5. 12. 2010 00:10

soutěžní jawa pronikla do serie... teda jen upravený motor 250 vodnik JAWA tempo a master ,později ty samé motory použila PRAGA ...250 tempo sem sehnal kamarádoj a je to skvělej motocykl... jen ty vibrace sou fakt nepřijemny a to sem zvyklej na ledacos
čestný držitel ocenění BRAMBORA ROKU 2010
Čurda
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1989
Registrován: 25. 9. 2009 20:48

Re: TIPY NA MOTO Z MOTOINZERCE A TAK

Příspěvekod darius » 5. 12. 2010 11:57

já to asi nechám svázat a budu to vydávat knižně at něco trhnu :lol: :lol: :lol: to jsou romány :D :D
darius
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1371
Registrován: 23. 2. 2010 21:52
Bydliště: Rousínov

Další

Zpět na motorkách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků