sorry vím ,že to sem nepatří ale ,když už se to tu tak rozjelo
ta ČÍZA je buď nějakej prototyp ale dělala se s tímto označením jen jako exportní 250
Výkon: 17,8 kW (5250 ot./min),Hmotnost: 124 kg,Maximální rychlost: 140 km/h,pětistupňová převodovka
Říci o ČZ 70.let ,že byla málo výkona a nevyhrávala to chce někdo Faltu s Válkem,Baborovským,Churavým atd. pěkně nasrat.
ČZ zdobí sedm titulů mistrovství světa,tři prvenství v MS značek, vítězství v mistrovství světa družstev.Co by zato spousta dnešních renomovaných značek dalo.
Bohužel tato doba v 76 skončila, pokroková technická řešení se nekonala a konkurence na nikoho nečeká (jestli za to může Rus nebo kdo je už celkem jedno).I když bůch ví co by udělala tato dvouválcová dváca
kdyby v 83 dedošlo ke změně pravidel v MS. Měla jedno zajimavé technické řesení. Sekundarní řetězove kolečko je přímo na ose otáčení kyvné vidlice, aby nedocházelo ke změnám napnutí řetězu vlivem propružení. Umožnuje to jedno soukolí "navíc", ktere posouvá osu výstupu z motoru do osy kyvné vidlice. Čep kyvky je protažen dutým hřídelem řetězového kolečka. (dnes s tím BMW boduje).
Jawa a Číza se v tomto ohledu nedá moc rovnat většina Jaw ,o kterých se tu mluví byly opravdu továrny Čízy byly povětšinou k čemu se člověk dostal klasický seriovky.