Také se považuji za jawaře, ale podobné věci mi prostě rozum nebere. Já osobně vidím tuto situaci dnes již jako dobře rozjetý a předem velmi pečlivě připravený obchod s cílem dosáhnout maximální ceny.Pár roků zpět se podle mne dohovořilo několik-nevím kolik pánů znalých věci a rozdělili si určité sektory,kterým se budou věnovat.Silniční motocykly závodní,soutěžní motocykly,terenní motocykly a postupně začali národu českému předkládat tkzv.unikáty,různé mezitypy,prototypy a další typy s tím,aby všichni hledali co kde doma po půdách mají.Každý chtěl objevit raritu a když někdo něco objevil,tak se ptal těchto "odborníků" jak a co . A odborník milostivě buď řekl ano či ne a sám nejdříve se snažil předloženou mu věc koupit pro sebe,postavit to k další raritce a ceny se postupně takto zvyšují.Měl jsem rád Veteran forum,ale i zde vše zavání hledáním takových a podobných rarit a přesto že mám hodně rád světový motocykly pérák,tak po zjištění kolik typů,odlišností,jinak posazených matiček a značek FJ je členěno do jakýchsi podtypů a mezitypů - no prostě hrůza.Ale máme jednu naději , že český národ procitne a asi z toho opět zblbne,až uvidí,čemu že to všemu jsme schopni uvěřit pod pláštíkem vlastnictví nějakého toho unikátu.Když to není unikát tak se pokusíme to z něj udělat.Ale pérák,ten je jen jeden,motocykl,který má jednu historii,motocykl vyráběný v dostatečných seriích,takže na každého se dostane.jsme prostě národ,který miluje rarity a speciality.Tak jim to dejme ať mají radost.........
Není nad starou dobrou Anglii,tam většinou nikde neslyšíte ono zaklínadlo .....jo váženej pane - to je velká vzácnost,to se dnes tak navidí......tvrdí jeden ze strejců na rozednívající burze kdesi v Čechách a za sebou má postavenou chudáka kejvačku, která je mrazem omšelá a čeká na svůj osud rarity až se povede ji dobře prodat.......